Hej.

Välkommen till min inaktiva fotoblogg. Här kan du komma in i mitt huvud och se världen ur mina ögon.
Vill du se min aktuella hemsida så gå istället in på petterljungdahl.net

fredag 7 mars 2014

UKM (Ung Kultur Möts) Helsingborg 2014

What sorcery is this? No song lyric as a title? It's preposterous! Well, not really... The reason behind this is that last weekend I was the official photoghapher for UKM in Helsingborg. Sort of a competition in all things culture. There was supposed to be two more photoghaphers as well, but neither of them showed up. Oh well... And since it was a competition in culture, I decided to compete with some of my own pictures. This proved to be a wise decisionbecause I advanced to the next round. Joy. And to all the musicians, artists, poets and culture-people: You were all absolutely amazing. An enormous amout of talent exactly everywhere. If some of you aren't in the pictures below, that doesn't mean that  you weren't any good. It only means that I was good enough to taka any good pictures of you. Sorry.
Oh, and my copyright is different this time. Deal with it!

Vad är det här för magi? Ingen låttext som titel? Det är befängt! Okej, kanske inte riktigt...Anledningen till detta är att jag förra helgen var officiell fotograf för UKM i Helsingborg. Det är en sorts tävling i kultur kan man säga. Det skulle varit två fotografer till där, men ingen av dem kom. Så kan det gå.
Eftersom det var en tävling i kultur tänkte jag att jag skulle tävla med  några utav mina bilder. Detta visade sig vara ett bra beslut för att jag gick vidare till nästa deltävling. Glädje.

Så ja, denna veckan kommer de bästa bilderna därifrån. Och till alla musikanter, konstnärer, poeter och kulturmänniskor: Ni alla var fantastiskt duktiga. Otroligt mycket talang exakt överallt. Om ni inte är med på någon av bilderna här under betyder det inte att ni var dåliga alls. Det innebär bara att jag ej fått några bra foton på er. Sorry.
Förresten, min copyright är annorlunda denna gången. Hantera det!




 This is Elisabet. She also advanced to the next round. Besides being a very talented artist, she's also a really good friend of mine. Damn right.
Detta är Elisabet. Hon kvalificerade också till nästa tävling. Bortsett från att vara en väldigt talangfull konstnär, så är hon även en väldigt god vän. Så det så

 Played some Super Mario Bros on NES before the show began. Good times.
Spelade lite Super Mario Brothers till NES innan showen började. Trevligt.
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar