Hej.

Välkommen till min inaktiva fotoblogg. Här kan du komma in i mitt huvud och se världen ur mina ögon.
Vill du se min aktuella hemsida så gå istället in på petterljungdahl.net

fredag 1 november 2013

In this town we call home everyone hail to the pumpkin song.

Fredag och första november. Halvkul.

Resterande street-foton från Köpenhamn idag. Blev faktiskt väldigt nöjd med ett par av bilderna, nårot som är rätt så ovanligt. Vanligtvis ser jag alltid små fel i mina bilder, oftast bara minimalistiska detaljer som jag stör mig på. But not this time.

I övrigt så är street-fotografering något som verkligen har växt på mig de senaste veckorna. Innan har jag tycket att det var en rätt så tråkig konstform (fråga mig inte varför, för jag vet nämligen inte själv), men efter att ha gett mig på det själv finner jag det numera kul och utmanande.


Detta foto blev jag nöjd med. Tog det med kameran hängandes runt halsen och med en självutlösare i fickan. Alltså hade jag ingen aning om var fokusen var, och inte heller om jag träffade motivet eller ej när jag tog bilden. Uppenbarligen lyckades jag med de båda.

 Gammeltorv på Strøget i København.

 Gillar att duvan precis täcker tantens ansikte.

 Ännu ett foto jag blev nöjd över. Gammeltorv igen på Strøget igen i København igen.

Och igen ett foto som jag blev väldigt nöjd över. Storkespringvandet på Amagertorg på Strøget i København.



Nästa vecka: Bilder från Kulturnatten i Helsingborg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar