Hej.

Välkommen till min inaktiva fotoblogg. Här kan du komma in i mitt huvud och se världen ur mina ögon.
Vill du se min aktuella hemsida så gå istället in på petterljungdahl.net

fredag 8 november 2013

There's a beautiful kind of pain setting fire to yesterday.

Since this page has recieved traffic from a wide range of countries in the world (from New Zealand to Ghana), I've decided to write in both English and Swedish.

Big update this week. Pictures from "Kulturnatten i Helsingborg". I'm not really pleased with any of them, truth be told. I had to raise my ISO to 3200 since the built-in flash in my camera sucks. This means that many of the pictures unfortunately are very grainy. But well, hopefully you'll enjoy them anyway.
Plus, this week
My copyright is a little different this week. This is because I was at my photo-buddy Sebastian Nerberg's house when the "Kulturnatt" took place. I used his computer to make a temporary one in Lightroom. So don't worry  Therese Green, it'll be the regular one next week again.

Eftersom denna sidan har fått en hel del internetrafik från många olika länder (från Nya Zeeland till Ghana) så har jag bestämt mig för att börja skriva mina inlägg på både engelska och svenska.

Så, bilder från Kulturnatten i Helsingborg idag. Om Jag ska vara helt ärlig så är jag inte direkt nöjd med någon av dom. Jag var tvungen att höja min ISO till hela 3200 eftersom den inbyggda blixten i kameran suger. Detta innebär att många av bilderna tyvärr är väldigt brusiga. Men förhoppningsvis är de njutbara ändå.
Min copyright är lite annorlunda denna veckan. Detta eftersom jag var hemma hos fotokompis Sebastian Nerberg när Kulturnatten ägde rum, så jag fick låna hans dator när jag redigerade bilderna. Han har ej min specialgjorda copyright på sin dator, så jag gjorde en tillfällig i Lightroom. Så oroa dig inte Therese Green, den kommer nästa vecka igen.











This was accually the first time I've been to a Pride-Parade. And let me tell you, it won't be my last. The fact that I'm a supporter of everything that pride stands for, and the fact that I was able to document all the love that was on display in the parade made the whole thing an absolute joy.
Detta var faktiskt första gången jag varit på en prideparad. Och det kommer verkligen inte vara min sista. Det faktum att jag stöttar allt som pride står för, samt att jag fick möjligheten att dokumentera all kärlek som visades i paraden gjorde det hela otroligt kul. 








  DJ Lo-Kut










Next week: Autumn photos.
Nästa vecka: Höstfoton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar