Hej.

Välkommen till min inaktiva fotoblogg. Här kan du komma in i mitt huvud och se världen ur mina ögon.
Vill du se min aktuella hemsida så gå istället in på petterljungdahl.net

fredag 25 oktober 2013

You only live forever in the lights you make.

Hejsan världen. I onsdags var vi som sagt i Köpenhamn och fotade street-foton. Vi kollade även på en helt fantastisk utställning av fotografen Roger Ballen. Jag råder ALLA att klicka på länken och kolla på hans fotografier.

Nu fem dagar framåt kommer jag sova över hos min fotovän Sebastian Nerberg, och det innebär att jag kommer ha väldigt många bilder några veckor framåt att lägga upp.

 Ett par lampor inne på Köpenhamns centralstation.

 En vägg.

 Fun fact: kaffet som serveras på caféet till höger sida av bilden (det är uteserveringen man ser) är dyrt som satan.



 Jag tog två varianter av detta foto. I den andra versionen stod där en gubbe i mitten av bilden och täckte en stor del av arbetet. Det var inte snyggt.




IMORGON (lördagen den 26 oktober) kommer jag att hänga ut 12 av mina fotografier i fysisk form på Kulturnatten i Helsingborg. Så jag vill att alla som följer denna sidan åtminstone överväger att släpa sig iväg till stadsparken i Helsingborg för att se fotona. Tyvärr kommer jag inte kunna vara i närheten av mina bilder hela tiden, eftersom jag även är en officiell fotograf (tillsammans med ett femtal andra fotografer) för kulturnatten. Jag kommer springa runt hela Helsingborg och fota allt som har med kultur att göra just då, och det prioriterar jag högre än att stå vid mina bilder och göra ingenting. Fast jag blir ändå väldigt tacksam för alla de som kommer och tar sig en titt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar