Hej.

Välkommen till min inaktiva fotoblogg. Här kan du komma in i mitt huvud och se världen ur mina ögon.
Vill du se min aktuella hemsida så gå istället in på petterljungdahl.net

fredag 18 oktober 2013

Vi gick som självutnämnda kungar genom stan.

Fredag igen. Vad trevligt.
En massa (fem stycken) street-foton idag. Det var nämligen dagens skoluppgift. På onsdag ska vi åka iväg till Köpenhamn och kolla på en fotoutställning av fotografen Roger Ballen, samt samtidigt fota street-foton när vi är där. Så nästa vecka blir det samma sorts foton som läggs upp som idag.

 Mårtenstorget i Lund.

Stortorget i Lund.


 Det enda av fotona jag inte tog i smyg.

Samma äldre herre, samma äldre torg (Mårtenstorget i Lund).

Och nu blir det lite reklam.

































Om en vecka kommer jag att hänga ut 12 av mina fotografier i fysisk form på Kulturnatten i Helsingborg. Så jag vill att alla som följer denna sidan åtminstone överväger att släpa sig iväg till stadsparken i Helsingborg för att se fotona. Tyvärr kommer jag inte kunna vara i närheten av mina bilder hela tiden, eftersom jag även är en officiell fotograf (tillsammans med ett femtal andra fotografer) för kulturnatten. Jag kommer springa runt hela Helsingborg och fota allt som har med kultur att göra just då, och det prioriterar jag högre än att stå vid mina bilder och göra ingenting. Fast jag blir ändå väldigt tacksam för alla de som kommer och tar sig en titt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar