Hej.

Välkommen till min inaktiva fotoblogg. Här kan du komma in i mitt huvud och se världen ur mina ögon.
Vill du se min aktuella hemsida så gå istället in på petterljungdahl.net

fredag 9 augusti 2013

Under the banner of heaven, we dream out loud.

Har inget speciellt att skriva till alla bilderna denna gången. Dock så har jag lite att berätta utöver det.
Var i Ystad och fotade nu i veckan (De nedersta bilderna är alla därifrån). På en loppmarknad där hittade jag en gammal polaroid-kamera för endast 30:-, vilket innebär att jag tjänade cirka 970 kronor på det köpet. 
Åkte till Malmö och köpte film till den igår (torsdag), och har testat att ta ett par bilder med den. Blir väldigt häftiga resultat, något som kommer kunna ses här på sidan när filmen tagit slut. (6 bilder kvar). Så se fram emot det lite. Eller inte.

 Foto taget ut från mitt vardagsrumsfönster med telezoom-objektiv. 

 Många människor har frågat mig hur jag gör såna här bilder. Svartvita överallt förutom på något specifikt ställe. Fast alla som har frågat det har inte photoshop, och då är det inte lönt att förklara.





 Idé piratkopierad från Sebastian Nerberg. Hör av er till honom för klagomål.
Taget mitt i natten (03.00 ungefär) när alla tåg slutat gå genom Påarp.

 Hittade en åker i Påarp. Inte så jättesvårt med tanke på att Påarp är omringat av åkrar.
Samma ställe som de två föregående solnedgångs-bilderna i denna uppdatering är tagna.



 En mysig liten gränd i Ystad.



Vet inte riktigt vad det är för något, men den stod iallafall vid Ystads Hamn. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar