Hej.

Välkommen till min inaktiva fotoblogg. Här kan du komma in i mitt huvud och se världen ur mina ögon.
Vill du se min aktuella hemsida så gå istället in på petterljungdahl.net

fredag 20 november 2015

Experimentell medieproduktion slutprojekt II

Sättet jag skall göra mina bilder tänkte jag först inte skulle vara så jättekomplicerat. Photoshop har en .gif-funktion inbyggd, så jag tänkte bara använda mig utav den. Eftersom jag inte gjort någon gif tidigare provade jag att skapa en idag.

Jag vet att jag ser sur och trött ut, men bara det sistnämnda är faktiskt sant.

Det tog inte så lång tid innan jag hade ett resultat:

En helt okej början tycker jag. Det är ett litet, litet hack mellan blinkningarna, men bara om man kollar riktigt noga. 

Denna bilden jag skapat idag är 25frames lång. Alltså en sekund i verkligheten. Bilderna jag vill skapa till slutprojektet skall vara x antal minuter långa hade jag tänkt. I Photoshop kan man max sätta ihop 500frames till en gif. Detta motsvarar ungefär 20 sekunder. Får klura lite på detta nu över helgen och se vad jag kan komma fram till för lösning. Kanske det inte skall vara en bild utan en film i Premiere istället, fast med illusionen att det bara är en bild? Hmmm.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar