Hej.

Välkommen till min inaktiva fotoblogg. Här kan du komma in i mitt huvud och se världen ur mina ögon.
Vill du se min aktuella hemsida så gå istället in på petterljungdahl.net

lördag 25 oktober 2014

The hardest part of ending is starting again.

Today will be a very short update picture-wise. I'm all out of pictures to post, apart from these three below. Fortunately though, this coming week I'll spend taking many new pictures (Hooray for autumn break!).

Idag blir en väldigt kort uppdatering rent bildmässigt. Jag har inga bilder alls kvar att lägga upp bortsett från dessa tre här nedan. Som tur är kommer jag spendera den kommande veckan med att ta en massa nya bilder (Hurra för höstlov!). 




Last wednesday we had this school assignement to take pictures at this huge costume warehouse in Malmö. The motive had to have something to do with "gender". So me and my two classmates Linn and Elsa (aso the two models in the pictures) chose to visualize a same-sex romance between a farmer and a nobelwoman during the Renaissance. 
These are the results (of a thousand electric volts).

Förra onsdagen hade vi en skoluppgift som gick ut på att fotografera på ett enormt kostymlager i Malmö. Motivet skulle ha något med "genus" att göra. Så jag och mina klasskompisar Linn och Elsa (som även är de två modellerna i bilden) valde att visualisera en samkönad romans mellan en bondflicka och en adelskvinna under renässansen.
Här är resultaten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar