Hej.

Välkommen till min inaktiva fotoblogg. Här kan du komma in i mitt huvud och se världen ur mina ögon.
Vill du se min aktuella hemsida så gå istället in på petterljungdahl.net

lördag 11 oktober 2014

Stay free, don't go. 'Cause we don't need no shows.

This picture and the next feels like they really fit to be posted in October. The month of Halloween.
Our first assignement in photography this year was to take surrealistic pictures. These were my results.
Det känns väldigt passande att lägga upp denna och nästa bild nu såhär i oktober. Halloween-månaden. 
Vår första uppgift i fotografi detta läsåret var att fotografera surrealistiska bilder. Dessa var mitt resultat.

 Boo.

 My Cat, Sonny. 
Min katt Sonny.


The week before last I was away on a photo job. My mission was to document the inauguration of a new school in Lund. These are a small fraction of all the pictures I took.
Förrförra veckan var jag iväg på ett fotojobb. Mitt uppdrag var att dokumentera invigningen av ett nytt gymnasium (Procivitas) i Lund. Här är en liten bråkdel av bilderna jag tog.








Our current assignment in photography is to take pictures with the theme "circus". I chose a siamese twin from a kind of early twentieth century freak show circus. The model is my dear friend Therese, whom only has one head in real life. I promise.
Vår nuvarande fotouppgift går ut på att ta bilder med temat "cirkus". Jag valde att fotografea en siamesisk tvilling från en slags tidig 1900-tals freak show-cirkus. Modellen är min kära vän Therese som i verkligheten bara har ett huvud. Jag lovar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar