Hej.

Välkommen till min inaktiva fotoblogg. Här kan du komma in i mitt huvud och se världen ur mina ögon.
Vill du se min aktuella hemsida så gå istället in på petterljungdahl.net

söndag 22 juni 2014

"And I never will play the wild rover no more" IV+V

I know I'm late, but there's a perfectly good reason for it. I forgot.
So just to punish myself, I'll post ALL of the remaining pictures from Dublin. Initially I was just going to post half of them. 

Jag vet att jag är lite sen, men det finns en utmärkt anledning till det. Jag glömde.
Så bara för att straffa mig själv lägger jag ut ALLA de resterande Dublinbilderna idag. Annars hade jag bara lagt ut hälften av dem.

 An artpiece outide of the Berkeley Library inside of Trinity College in Dublin.
Ett konstverk utanför Berkeley Library inuti Trinity College i Dublin.

  Inside of the old Trinity College Library. An absolutely stunning place. Containing books from as early as 800 AD. 
 Inuti Trinity College Library. Ett fullkomligt fantastiskt vackert ställe. Innehåller böcker från så tidigt som 800 e.Kr.

A view down Upper Fownes Street, Dublin.
Utsikt nedför Upper Fownes Street i Dublin.


  Inside of "The Vat House" bar in Dublin. One of the absolutely coziest places I've ever been to.
Inuti baren "The Vat House" i Dublin. En utav de absolut mysigaste ställen jag någonsin varit på.





 The courtyard of IMMA (Ireland Museum of Modern Arts) in Dublin. 
Gårdsplanen utanför IMMA (Irish Museum of Modern Arts) i Dublin. 



  Another chandelier inside of Dublin Castle. An immensely posh place. 
Ännu en takkrona inuti Dublin Castle. Ett enormt flott ställe.


  A view down Little Ship Street in Dublin.
Utsikt nedför Little Ship Street i Dublin.



Upper Merrion Street in Dublin. Many of the houses in the city hade these beatutiful, quaint doors which you can see above. I want one. 
Upper Merrion Street i Dublin. Många av husen i staden hade vackra, pittoreska ytterdörrar som du kan se ovan. Jag vill ha en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar