Hej.

Välkommen till min inaktiva fotoblogg. Här kan du komma in i mitt huvud och se världen ur mina ögon.
Vill du se min aktuella hemsida så gå istället in på petterljungdahl.net

fredag 6 juni 2014

"And I never will play the wild rover no more" II

6th of June. Friday. National Day of Sweden. Update day.
Not a whole lot to write about today. School's almost out. Yay (Cue "School's Out" by Alice Cooper). 

Den 6 juni. Fredag. Sveriges nationaldag. Uppdateringsdag.
Har inte så mycket att skriva om idag. Skolan är snart slut. Jippie (Spela upp "School's Out" av Alice Cooper i bakgrunden).


 Taken on the bus on the way from the airport to our hostel in Dublin. 
Tagen på bussen på väg från flygplatsen till vandrarhemmet i Dublin.

 A view down Lower Gardiner Street in Dublin.
Utsikt nedför Lower Gardiner Street i Dublin.

Same location as last week, different view. Inside of the old Trinity College Library. An absolutely stunning place. Containing books from as early as 800 AD. 
Samma ställe som förra veckan, nytt perspektiv. Inuti Trinity College Library. Ett fullkomligt fantastiskt vackert ställe. Innehåller böcker från så tidigt som 800 e.Kr.


 The tragic thing about Dublin was that there were many poor, homeless people in the streets. And for each one you saw, another small crack in your heart appeared.
Det tragiska med Dublin var att det fanns väldigt många hemlösa på gatorna. För vare en man såg så uppstod det en liten, liten spricka i hjärtat.

The courtyard of IMMA (Ireland Museum of Modern Arts) in Dublin. 
Gårdsplanen utanför IMMA (Irish Museum of Modern Arts) i Dublin. 

 A hallway inside of Dublin Castle. An immensely posh place.
En korridor inuti Dublin Castle. Ett enormt flott ställe.

  A ginormous chandelier inside of Dublin Castle. I told you it was posh.
En gigantisk takkrona inuti Dublin Castle. Sa ju att det var ett flott ställe.

I love this pic.
Jag älskar denna bilden.
 

Upper Merrion Street in Dublin, if I'm not mistaken. Many of the houses in the city hade these beatutiful, quaint doors which you can see above. I want one.
Upper Merrion Street i Dublin, om jag inte har helt fel. Många av husen i staden hade vackra, pittoreska ytterdörrar som du kan se ovan. Jag vill ha en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar