Hej.

Välkommen till min inaktiva fotoblogg. Här kan du komma in i mitt huvud och se världen ur mina ögon.
Vill du se min aktuella hemsida så gå istället in på petterljungdahl.net

fredag 14 juni 2013

Ever since I was eight or nine I've standing on the shoreline.

Sommarlov. Slutbetyg och kompisar som slutar skolan. Kul och inte kul.
Som utlovat kommer här två stycken bilder från två olika skolprojekt.


Först en bild från vårt Zombie-projekt.

Projektet gick ut på att vi i klassen skulle bilda reklambyråer vars uppdrag var att göra reklam för en påhittad butikskedja vid namn "Zombie". Man kan säga det som att vi gav butiken en identitet. Vi fick ett namn som vi gav en image genom många veckors arbete. Här ovan är en av affischerna som gjordes av mig.


Bild nr 2 var faktiskt mitt slutprojekt i media, där vi fick välja fritt vad vi skulle göra för att visa vad vi lärt oss under året. Jag valde att fotografera bilden här nedan av Times Square i New York och byta ut alla engelska reklamskyltar till svenska motsvarigheter.
(Orginalbilden)

Resultatet blev jag faktiskt väldigt nöjd över. Den bidrog till betyget B i "Medieproduktion 1", "Medieproduktion 2" och "Digitalt Skapande"

(Den redigerade bilden)


Här kommer de sida vid sida för att underlätta för de som vill jämföra bilderna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar